Club

Comunicat de premsa: Aclaració dels fets del passat diumenge cap a l'afició

Ràtio: 5 / 5

Estrelles activesEstrelles activesEstrelles activesEstrelles activesEstrelles actives

L'Ontinyent 1931 CF es veu amb l'obligació i responsabilitat, de cara a la seua afició, i per donar unes explicacions adients, de realitzar el present comunicat sobre l'actuació del passat diumenge en la que es van realitzar cinc substitucions de jugadors en el partit davant el CE Promeses de Banyeres que va finalitzar amb resultat de 2-0 a favor dels ontinyentins. El club vol posar en antecedents, encara que alguns aficionats ja ho coneixen, que la plantilla està formada actualment per 20 jugadors, 14 d'ells tenen llicència A (Amateur) i 6 d'ells tenen llicència juvenil. La planificació esportiva, amb un important nucli de jugadors amb un gran talent i futur, resulta immillorable veient els resultats de les primeres jornades, però té com a contrapunt el necessari compliment de disposar de 7 jugadors, com a mínim, amb llicència amateur sobre el terreny de joc tal com marca el reglament de la Federació Valenciana (FFCV).

A continuació, i de la forma més breu possible, es passa a relatar com ocorren els fets que van portar a fer cinc canvis. El primer d'ells es produeix en el minut 56, i en el 64 arriba el 2-0 al marcador. En eixe moment, el cos tècnic planteja un seguit de canvis per no concòrrer en l'incompliment del reglament pel que fa al número mínim de jugadors amb llicència amateur sobre el terreny de joc. En el minut 74 es realitza un segon canvi amb l'entrada d'un amateur per un juvenil. Per alliberar altra fitxa juvenil sobre el camp, en anticipació que puga ocòrrer qualsevol contratemps per lesió o expulsió, el cos tècnic opta per fer un canvi en la porteria amb l'entrada del porter amateur pel juvenil en el minut 85. Arribats a aquest punt hi ha amateurs suficients per assumir qualsevol circumstància, i es dóna entrada a un juvenil (quart canvi) per altre juvenil, i se li consulta al col·legiat del partit si es pot realitzar més avant un cinquè canvi, al que es rep la contundent resposta de que en segona regional es poden fer cinc canvis.

Aquest cinquè canvi només té com a intenció permetre a un últim juvenil de la banqueta sumar-se als últims instants del partit i gaudir de l'acomiadament de tota la plantilla, agraïda al públic, vestit de curt. Des que entra l'esmentat juvenil fins el xiulit final del col·legiat tan sols es produeix una jugada en la que no transcorren més de 20 segons, sense cap transcendència per al resultat, que ja era favorable i resulta definitiu amb el 2-0.

Amb la pressió de jugar davant una gran afició, que diumenge passat va superar novament els 1500 assistents, en resposta a una il·lusió en un projecte, el cos tècnic dóna per bo el criteri arbitral, ja que en eixos moments de tensió és complicat prendre una decisió encertada sense tenir el reglament en la mà. I és més, tot el cos tècnic que forma part de l'actual plantilla de l'Ontinyent 1931 CF arriba d'un grup de treball de l'Ontinyent CF Juvenil que la passada temporada va aconseguir l'ascens a Regional Preferent, una categoria en la que es permet realitzar cinc canvis.

L'Ontinyent 1931 CF, en nom de la seua junta directiva que encapaçala Miguel Ángel Mullor, qui assumeix la responsabilitat màxima, posa de manifest en el present comunicat els condicionants i el context necessari per demanar disculpes a l'afició, sense la intenció de fer recaure la responsabilitat en cap altra figura ni, en concret, la del col·legiat. Al mateix temps, la junta directiva assegura de manera firme que el club recurrirà, ara en tràmit d'audiència i si fóra necessari esgotant totes les vies, per fer el possible i que es mantinga el resultat esportiu que es va produïr sobre la gespa artificial de l'Estadi Municipal en El Clariano, no només per l'afició i el seu recolzament, sinó també per una plantilla que ho va donar tot i va ser clara mereixedora d'una victòria de prestigi davant un gran rival com el CE Promeses de Banyeres que també va realitzar un gran partit.

Ontinyent 1931 Club de Futbol © 2024